Részlet az ajánlóból:
Mottó:
„Szaknyelvében él a futballnemzet!” (Széchenyi – Puskás)
Tisztelt Olvasó!
Folytatjuk a labdarúgás alapfogalmainak ismertetését. Könyvsorozatunk első részében egy komplett futballgondolkodási rendszert mutattunk be, ahol nem ABC sorrend szerint ismertettük a labdarúgás alapfogalmait, hanem „levezető jelleggel”, tematikusan csoportosítva, hogy melyik alapfogalomból, melyik másik alapfogalom származtatható. Azt is láthattuk, hogy minden létező alapfogalmat totálisan máshogy értelmez a mai szakma, mint ahogy azt elődeink értelmezték korábban. De ez nem csak Magyarországra vonatkozik, hanem külföldre is.
Ismételten és már sokadszorra kihangsúlyozzuk, hogy az alapfogalmak meghatározása és értelmezése alapjaiban függ az adott kultúra futball-gondolkodásmódjától és nézőpontjától.
Jelen kiadványunkban a labdarúgás legfontosabb alapfogalmát, a technikát tárgyaljuk, ami valójában több, mint amit ma – mozgásmód -, értenek alatta.
Mert a technika ténylegesen a labdarúgás nyelve, amellyel egy játékos, egy csapat kifejezi futballgondolatait a pályán.
A dolgot úgy is érthetjük, hogy a technikának nem csak mennyisége, hanem minősége is van.
Ti. bizonyos labdarúgó kultúráknál (pl. brazil, latin iskola) a technika (a labdarúgás nyelve), olyan kifejező erővel is bír, ami demonstrálja egy adott futballkultúra művészi hitvallását, felfogását a játékról.
Ezért, kulcsfontosságú, hogy ezt a fogalmat helyesen értelmezzük, mert sok felesleges munkát meg tudunk vele spórolni a játékosok képzése során. Máshogy fogalmazva, ha a technika terminológiát helyesen értelmezzük, hatékonyabbá válik szakmai munkánk.
Nyomatékosan kihangsúlyozzuk, hogy nem egy szakíró elméleti eszmefuttatásairól van szó ebben az alapfogalmakat ismertető könyvsorozatban, ami átírja a jelenlegi alapfogalmi meghatározásokat, hanem elődeink tanításairól, amikor még mi mutattuk az irányt a világ labdarúgásának.
A labdarúgás nyelve, vi. a technika oktatása során, mindig lebegjen szemünk előtt Varga Zoltán és dr. Kalocsai Géza tanítása:
- A futball önkifejezés!
- A labdarúgás művészet, aki nem így közelít hozzá, alapvető tévedésben van! A játéknak akkor van művészi összhatása, ha van benne érzelem!
Budapest, 2020. 11.19.
Ferenczi Attila
Ára: 3900 Ft+ postaköltség
Tartalomjegyzék:
A futball-gondolkodásmód tovagyűrűző hatásai
Problémafelvetés
Hogyan gondolkoztak és értelmezték elődeink a technikát?
- Hogyan gondolkoztak és értelmezték elődeink a taktikát?
A tradíció edzőinek tanításai. Összefoglalás
Miért van a technikának annyiféle elnevezése?
- Miért nevezik máshol, máshogy a kényszerítő játékot?
- Miért nem egységesek a labdarúgó fogalmak?
Hogyan értelmezhető a technika a folyamatmodell alapján?
Követelmények a technikával szemben a játékhelyzet megoldásakor
Milyen technikák vannak? A technika felosztása, avagy a labdarúgás nyelvjárásai
Funkcionális kollektív támadó technika. Összjáték elemek, avagy a játéktechnika
- A labdarúgás nyelve, avagy az összjáték elemek, részletesen
- Mi a labdarúgás ABC-je?
Funkcionális egyéni támadó technika: A cselezés
Funkcionális egyéni támadó technika: A támogató játék
- Követelmények a támogató játékkal szemben
- Védő harci távolságok
- Támadó harci távolságok
Funkcionális egyéni támadó technikák:
- Labdakérések: állva
- Labdakérések: mozgásban
- Labda fogadása + megtévesztések
- Labda birtoklása: Támadó alapállás
- Labda birtoklása: Célirányos fordulások
Kollektív védőtechnika
Funkcionális egyéni védőtechnika
Egyéni támadó technika alkalmazásának körfolyamata, avagy A játékosakció
A mozgások hierarchiája
- A technikák hierarchikus elrendeződése
Mit néz az edző?
A képzés folyamata
A jelen technika és taktika értelmezése
A labdarúgó technika kiterjesztett értelmezése
…..És láss csodát!
- Sportjátékok tanítása játékokon keresztül