Problémamegoldó modellek alkalmazása a labdarúgásban

A labdarúgásban rengeteg szakmai kérdés merül fel, amire többnyire csak tapasztalati választ adnak a szakemberek. Azonban a problémamegoldó modellek segítségével, mindezen kérdésekre egzakt válasz adható. Ehhez elég egy pár modell, ami segít eligazodni a labdarúgás bonyolult útvesztőiben.

Ára: 3900 Ft+ postaköltség

Méret: A4

Megrendelhető: ferenczi.attila59@gmail.com

A kiadvány előszava:

Tisztelt Olvasó!

A labdarúgásban sok kérdés merül fel, amire sokszor a szakemberek sem tudják a helyes választ.

  • Saját elképzelésemre szabjam a csapatom játékát, vagy a játékosállományra illesszem a csapatjátékot?
  • Saját játékot játsszak, vagy igazodjak az ellenfél játékához?
  • Melyik sportképesség a legfontosabb,  a technika, vagy a taktika, vagy a kondíció?
  • Megtervezzem a csapatjátékot, vagy bízzak a játékosaim megérzéseiben?
  • Tényleg kiölöm a kreativitást a csapatom játékából, ha megtervezem a csapatjátékot?
  • Én rakjam össze a futballt, vagy hagyjam a játékosaimra?
  • Mit jelent az ösztönfoci?
  • Kell-e az improvizáció a futballba, vagy anélkül is létezik kreatív futball?
  • Minek megtervezni a játékot, ha az meccsen úgy, ahogy megszerkesztettem sosem fog előfordulni? Hiszen a futballban a játékhelyzetek száma végtelen.
  • Tényleg felesleges típus szituációkat gyakorolni edzésen, mert a játékhelyzetek száma végtelen a meccsen?
  • Mit nézzen az edző a meccsen? A labdát? A tereket? A játékosokat?
  • Mi az edzés célja?
  • Hogyan állapítunk meg futballproblémát?
  • Mi a különbség a cél és a feladat között?
  • Hogyan avatkozunk be a játék menetébe?

Ki így, ki úgy adna megoldást a felmerülő problémákra.

A válaszadók indoka, érve többnyire a saját tapasztalat. Azért, hogy a válaszok esetén meg tudjunk maradni az objektivitás és a logika mentén, ezért modelleket hívunk segítségül.

Könyvünk mintákat mutat be, hogy a legkülönbözőbb futballterületek esetén, hogyan lehet egy problémát megoldani, hogyan lehet felmerülő kérdéseket megválaszolni modellek segítségével?

Írásunk nem teljes, mert további kiadványainkban, szintén a jelen könyvben bemutatott modellek segedelmével adunk választ a következő kérdésekre.

  • Edzői gondolkodásmódok kiinduló pontjai
  • Képzési módszertanok a világ labdarúgásában
  • Beavatkozási lehetőségek a játék menetébe
  • Programozott döntés a labdarúgásban
  • A labdarúgás nyelve és ABC-je. A játék olvasása.
  • Folyamatmodellezett labdarúgó képzés stb.

Előzetesen kérdéseket teszünk fel és modellek segítségével megadjuk rá a választ.

Kellemes olvasást és utazást a modellek világába!

Budapest, 2021-01-06

Ferenczi Attila

Tartalomjegyzék:

A modellekről

Mi alapján döntsünk problémahelyzetben?

  1. Alapmodellek
  2. Modellek és alkalmazásuk a problémamegoldásban 18
  • Célmodell és futballkultúrák
  • Labdarúgó nézőpontok, labdarúgó kultúrák
  • Oktatott technika és az oktatás végterméke
  • Flexibilitás értelmezése az egyes kultúráknál
  • Gyorsaság értelmezése az egyes kultúráknál
  • Játékok és kultúrák
  • Kiválasztás az egyes kultúrákban
  • Globalizálódik-e a világ labdarúgása?
  • Játékkoncepció kialakítás folyamata
  • A stílus és a játékkoncepció összefüggése
  • Miért beteg a magyar futball? Mi a terápia?
  • Hogyan halt ki a futballkultúra?
  • Hogyan lehetne egységesíteni az iparági gondolkodást?
  • Miért nem fejlődik 50 éve a magyar futball?
  • Milyen módszerrel képezzünk labdarúgókat?
  • A problémamegoldó képzés folyamata
  • Csapatjáték-analízis
  • Mi az edzés célja?
  • Játékosképzés régen
  • Heti edzésperiodizáció
  • Hogyan értelmezhető a technika a folyamatmodell alapján?
  • Minek tanítsak olyat ………?
  • Hogyan nézzen ki egy gyakorlat leírása?
  • Célok és feladatok a labdarúgásban
  • Mi a különbség ……?
  • Koordinációs szintek
  • Saját játékomat játsszam, vagy igazodjak az ellenfélhez?
  • Tervezzük, vagy ne tervezzük a csapatjátékot?
  • Saját stílusú játék kialakításának lépései
  • Helyi klubfilozófia kialakításának lépései
  • Alapfogalmak és nézőpontok
  • Alapfogalmak kiterjesztett értelmezése
  • Milyen kérdésekre  ……?
  • A folyamatmodell, mint mérőműszer
  • Funkcionális edzői szerepek
  • Játékszerepek
  • Szakanyag értelmezés, szakanyag-írás követelményei
  • Edzői futball-gondolkodásmód kialakítás folyamata
  • Mi legyen a meccs előtti taktikai értekezleten?
  • Milyen játékelvek vannak a labdarúgásban?
  • Mik a kommunikáció irányai és funkciói?
  • Milyen problémát okozhat …….?
  • A képzés folyamata
  • A modellek és a labdarúgás kapcsolata

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

*